Balcik, Albena, 24 august 2008

Acesta miniexcursie de o zi era prevazuta pentru sezonul trecut. Dar nu a fost sa fie atunci. M-am inscris in excursie impreuna cu 2 prieteni, nu speram ca microbuzul va avea locurile completate, pentru a putea pleca. Cu o zi inainte am fost anuntati, gata plecam a doua zi.
Ne-am trezit dimineata, atunci am facut bagajele, adica un rucsac mic, un costum de baie, un servetel de sters nasul, CI, aparatul foto si celularul.
Soferul a fost deosebit de amabil, ne-a dat toate detaliile si la drum. Am trecut granita doar cu CI, nu am stat la coada, am iesit din tara pe banda rezervata cetatenilor UE, spre deosebire de Atena 2001, unde m-am simtit cam aiurea, deoarece am intra pe un culoar pe care scria outside UE. Primul popas a fost la Balcik, unde am (re)vazut Palatul reginei Maria, un loc minunat prin istoria lui si prin gradinile care il inconjoara. Apoi am mers la Albena, unde am facut un mic tur al statiunii cu minicarul, am luat pranzul la o terasa, ciorba de burta, niste preparate gen friptura specifice locului si deoarece era cald, o bere bulgareasca la halba. Am vizitat un bazar pentru a face mici cumparaturi si o baie minunata.
Ce am remarcat in mod deosebit la prietenii nostri din Bulgaria:
Am platit la restaurant in lei, chiar daca la un curs ceva mai ridicat, tot in lei am avut posibilitatea sa cumparam la un mic magazin dintr-un sat aflat la granit cu Romania la intoarcere. La multe restaurante era afisat meniul si in limba romana. Mai mult ,un chelner a traversat strada si ne-a intrebat daca dorim sa luam masa la ei, am acceptat si a spus ca ne aduce o chelnarita care stie mai bine romaneste decat el. I-am spus insa ca il felicitam pentru faptul ca vorbeste bine romaneste, servirea si preparatele au fost excelente.
La Palatul reginei Maria e respectata istoria nostra romanesca, nicaieri nu am vazut gunoaie, hartii pe jos, drumurile erau intr-o stare destul de buna. Am vazut zeci de centrale eoliene pe drum si in cateva sate tomberoane pentru metal, sticla, hartie.
Oamenii sunt ospitalieri si cum am mai spus multi vorbesc romaneste destul de bine.
Intrebare de baraj, oare Albul, ONCR-ul nu ar putea organiza acolo un camp? E o zona minunata, ospitaliera, plina de istorie si de modernitate, exista si legaturi intre localitati si intre Romania si Bulgaria cu autobuze destul de bune.
Cateva imagini puteti vedea la
http://good-times.webshots.com/album/566152313YszQPJ din pacate nu mai sunt la aceasta locatie

Comentarii

Postări populare